Kart World Championship 2013 – Aarhus, Denmark – nabeschouwing

By | 31/07/2013
Kart World Championship

Kart World Championship

Na de voorbeschouwing volgt natuurlijk de nabeschouwing… 🙂

Het Kart World Championship 2013 zit erop. Het overgrote deel van de deelnemers is het er over eens dat de sfeer super was dit jaar. Traxxis kan terugblikken op een heel geslaagd KWC. Alle deelnemende Traxxis-piloten slaagden erin om de halve finale’s te halen. Stefan Verhofsté, Cédric Wauters en Christophe Verhoeven konden nog tot in de finale doorstoten.

Het grootste minpuntje dit jaar misschien was dat er ‘maar’ 71 deelnemers waren. Daar heeft het feit dat Denemarken een vrij duur land is natuurlijk wel mee te zien.

Traditiegetrouw staat op de eerste dag van het KWC de Nations Cup op het programma, een teamwedstrijd (eigenlijk origineel voor landen). De week die daarop volgt is dan volledig gewijd aan het individuele kampioenschap. Deze wedstrijden worden natuurlijk voorafgegaan door drukke trainingsdagen, maar daar gaan we hier niet over uitwijden. De meeste Traxxis-piloten trainden met hun portefeuille in het achterhoofd, en hielden het op een beperkt aantal trainingssessies om de karts en het circuit eens aan de tand te voelen (terwijl er bij de concurrentie aan de andere kant piloten waren die beduidend meer trainen, vooral de Nederlanders en de Brazilianen – zij kregen blijkbaar wel hopen sponsorgeld bijeen :)).

Nations Cup

Sander De Baets wist het volgende te zeggen:

De Nations Cup verwacht teams van 4, en aangezien we bij de master klasse maar met 6 Traxxis-leden waren moesten we dus creatief zijn. Een hoofd-team werd gevormd met Stefan Verhofsté, Christophe Verhoeven, Cédric Wauters en Sander De Baets. Voor een tweede team konden we onder impuls van Traxxis een samenwerking met het andere Belgische team (BFP, die met 3 waren) aangaan, en Ward Maenhout hokte samen met Jérôme Verralleweck, Matts Breckpot en Filipe Vieira. Bjorn Vermeulen schoot nog over, en hij kon met enkele andere piloten waar hij samen mee logeerde ook deelnemen, weliswaar niet onder de Traxxis noemer.

Voor ons begon het niet fantastisch. Een foutje van Cédric in de kwalificatie (waardoor maar P10 op de grid) en een Le Mans start die allesbehalve van een leien dakje verliep zorgden ervoor dat we al van bij de race start tot een inhaalrace genoopt waren.
Na drie kwart van de race zag het er echter al heel wat beter uit, en lagen we op P4 met een podiumplaats in het zicht, met enkel nog mijn stint voor de boeg.
Het mocht echter niet zijn. Christophe kwam te snel de pitstraat binnengereden waardoor ik een Stop & Go moest doen, en tijdens die Stop & Go maak ik een fout en moeten we opnieuw een Stop & Go maken. Meteen een hele ronde kwijt. Bovendien lootten we een duidelijk mindere kart, waarmee ik zelf niet kon aanklampen. Uiteindelijk vielen we nog terug tot P9, waarop we afgevlagd werden. Toch nog een top-10 notering, maar hier had meer in gezeten… 🙁

Traxxis BFP kon beslag leggen op P7 na enkele sterke stints, terwijl Bjorn in zijn team genoegen moest nemen met een klassering in de achterhoede.

Podium was uiteindelijk Bluestar (BE) – Team Brazil – Team Holland. Verdiende overwinning voor onze landgenoten, een team dat bestond uit om. regerend wereldkampioen Robin Borremans en ex-wereldkampioenen Mathias Grooten en Gregory Laporte (die voor de gelegenheid ex-F1-piloot Giorgio Pantano op sleeptouw namen :)).

Ward Maenhout, die voor de gelegenheid een team vormde met de andere Belgen van BFP, en dus als ‘Traxxis BFP’ aan de start kwam, z’n deel:

Ik kwam aan de start met Filipe V, Matts B en Jerome V.
Een topteam eigenlijk waarbij ik vreesde de traagste te zijn.
Tijdens de opwarming reed ik niet veel omdat de rest zo goed als nog niet gereden hadden.
(Ikzelf heb 6 sessies gereden op voorhand, ook niet veel eigenlijk)

Mijn tijd was zo’n 2 tiende trager dan de teamgenoten dus was ik wel tevreden mee, ik moest niet zoveel onderdoen.
Filipe nam de qualify van 5 minuten voor zich en kon ons op p12 (denk ik) zetten. Bij de start kom hij relatief goed weg.
Hij probeert meteen enkele plekken te winnen maar is volgens de marchalls hierbij te aggresief en krijgt een penalty.
Hiervoor kwam hij jammer genoeg in de verkeerde pitlane binnen. Hij wachtte wel 60 seconden maar moest de ronde erna opnieuw binnen in de strafpitlane.
P17 (laatste plek) en 2 ronden achter hierdoor.
Op het einde van zijn stint reden we p15 terug en nam ik over voor 1,5uur.
Ik had een goed kartje, en na enkele ronden vond ik goed mijn pace in gewone richting. (terwijl dit in de training mij minder bleek te liggen)
In de koers had ik vooral problemen met tragere mensen die begonnen blokken. Na een tijdje deed Matts even teken dat ik goed bezig was.
De timing vind ik onmogelijk om te lezen dus ik wist mijn eigen tijden niet. Bij het uitstappen reed ik P12 en had ik dus weer wat goedgemaakt.

De 3e stint was voor Jerome die ook hard ging en ergens top 4 tijden draaide. P10 bij het einde en Matts start de laatste stint.
Hij ging ook enorm goed en kon nog tot aan P7 rijden. Bij de start kregen we wel nog een penalty omdat hij ergens niet gestopt was aan de lijn bij zijn vertrek voor zijn stint.
En per vergissen riepen ze ons een 2e keer binnen meteen de ronde erna ook. (Tot grote ergernis van Filipe die nu wel gekend is bij de marshalls)
De frustratie was vooral omdat zowat alle teams niet stopte aan de lijn voor hun vertrek van de stints en wij er dus wel voor gestraft werden en de rest niet.

P7 dus gefinished, zonder de 4 penalty’s had er nog meer in gezeten, misschien zelfs een 3e plek.
Leuke training dus, heb mij goed geamuseerd, maar fysiek vond ik het behoorlijk lastig. 1 van de lastigste koersen dat ik al deed.

Individueel

Sander z’n verslagjes:

vooraf.

Voor het WK had ik enkele doelen gesteld zoals bv. in de top 33% eindigen, en hopen door mits wat geluk een podiumplaats in een race in de wacht te slepen.
Na de eerste trainingen bleek al snel dat ik deze doelen moest bijstellen :p Ik maakte 3 hoofd-doelen voor mezelf: de finale-dag halen (top 56), minstens een keer top 10 rijden in een race, en voor alle piloten van F1club eindigen (dit vooral omdat zij zowat 5 keer meer heats dan mij getraind hebben) (wat uiteindelijk maar 1 piloot was; Rutger).

race 1, gewone richting.

Kartje dat ik krijg vond ik gewoon niets waard. Ik vond het de voorbije dagen altijd al moeilijk om te voelen wat een goeie of een slechte kart was terwijl je er in zat, maar nu voelde ik echt dat het geen goede was. Geen goed begin voor m’n WK dus 🙁 Qualify was P14 ofzo. Met de 2 aan 2 start (double file rolling start, zoals bv. bij het outdoorkarten hier en daar gebeurt) bekijk ik het goed en ik kan toch enkele plaatsen goed maken en rijd zowat op P10 rond.
Annelien B had een rampzalige start en moet achteraan aansluiten. Ik laat ze vlot terug door, maar haar manoeuvre op Remigiusz D vond ik wel iets te overmoedig. Hij wordt dwars gezet en ik laat wat plaats zodat hij terug in de trein kan inpikken. Rutger V profiteert hiervan en schiet zich in het gat dat ik voor Remi liet… Daarna zitten pushen om Rutger bij te houden, maar aan de finish zat ik toch enkele secondjes achter. Het verschil in aantal trainingsheats tussen mij en Rutger leek duidelijk geworden te zijn :p Rutger z’n snelste tijd was nog trager dan de mijne, maar ik was iets minder constant als hem. Door het gebrek aan snelheid nog wat mensen die een slechte start hadden (moeten) laten passeren (ik had geen zin om een halfuur defensief te rijden in deze trage kart). Nog wat verschillende dingen zitten proberen enzo, omdat ik me nog niet zeker voelde van m’n stuk, en met deze kart toch gewoon geen goed resultaat te halen viel. Ik was zowaar de 2e traagste van de 16 man in m’n race (bijna 1.4 sec trager dan Corné S :o). Rutger was nog iets trager, maar dus wel constanter, en mede met wat duw-en-trekwerk kon hij toch P11 eindigen terwijl het bij mij P14 werd.

race 2, reverse.

Reverse vind ik toffer, en ging me ook op training precies iets beter af. Ik krijg bovendien een beter kartje, en kan me op P7 van de 18 kwalificeren. Geen double file rolling start meer na redelijk wat (door velen voorspelde) miserie in de races in de voormiddag (vooral de 4e groep), maar een gewone vliegende start. De eerste rondes gaan er heel ruig aan toe. Er wordt met heel veel contact gereden, en ipv. mij er mee door te wringen laat ik vaak plaats voor de ‘benadeelde’ piloot, waar er telkens piloten achter mij van profiteerden. Achteraf zeiden enkele mensen me dat ik veel te braaf was. Zo opgevoed zeker… :p Veel van het contact was trouwens de wijten aan de 2 Fransen die meereden en zich als bowlingballen gedroegen; Leo R en Julien R (ook later in dit WK zullen die voor het gros van de vuile manoeuvres zorgen en nog meermaals in opspraak komen). Uiteindelijk zowat de hele race vastgezeten achter bepaalde piloten, terwijl ik duidelijk sneller was. Weer een minder resultaat dus, maar me eigenlijk wel redelijk geamuseerd met de battles op de piste. Qua pure snelheid had P6 er in gezeten denk ik. Ik was maar een tiende of 4 à 5 trager dan Filipe V, die de 2e snelste op de baan was achter Christophe V in een bomkart, die daar nog eens bijna 4 tiendes van af deed… (maar die kart beschouw ik als buiten categorie :p). Wat mij betreft mocht Mario N hier ook nog een DQ krijgen ofzo, want wat ik hem een handvol keren zag doen qua obscene gebaren mag volgens het reglement ook niet (achteraf zijn hier nog mensen over gaan klagen, oa. Filipe, en de wedstrijdleiding besloot om hem de rest van het WK extra in het oog te gaan houden).

race 3, gewone richting.

Circuit was een beetje aangepast tov. gisteren, er was een bocht uitgehaald. In de qualify start ik 2e, vlak achter Gregory L. Ik wou proberen aanpikken maar hij mispakt zich volledig in de nieuwe bocht en rijdt de riching uit die het gisteren was, waardoor hij zichzelf insluit tussen de flexitrack ;D Dan maar alleen verdergereden. Kartje was een iets mindere middenmoter, maar ook geen draak. Ik kwalificeer mij op iets van een P14. Teamgenoot Bjorn V start op P16 in ook een minder kartje, maar hij beslist om van kart te wisselen waardoor hij dus als allerlaatste moest starten. Kon ik eigenlijk ook gedaan hebben maar is wat tegen mijn principes. De race verloopt vrij straight-forward. Ik zit lang in gevecht met Francisco L en trek uiteindelijk aan het langste eind. Bjorn is me met zijn nieuwe kart wel voorbij gekomen, en vooraan kreeg Jannik N een penalty die hijzelf niet terecht vond waardoor hij boos naar z’n auto liep, en dus niet ging wegen, waardoor de penalty een (niet-schrapbare) DQ werd, en waardoor hij uiteindelijk z’n hele WK naar de vaantjes helpt (achteraf gezien zou hij zonder die DQ 3e geworden zijn op 1 puntje van Filipe en 2 van Robin B). Eindresultaat voor mij P14. Qua pace zat ik rond P12, en reed zowat Bjorn z’n tijden in m’n snellere rondes.

race 4, reverse.

Deze keer een betere motor. In de qualify probeer ik Robin te volgen, maar lang duurt dat niet… :p Ik kan me op P13 kwalificeren, toch iets minder dan ik gehoopt had. Vooraan stonden Robin, Mark K, Mathias G, en mede dankzij hun goeie kartloting ook Bradley P en Remigiusz D. De eerste bocht is een hairpin, en bij het uitkomen zie ik een Bluestar overall met de neus van z’n kart naar mij staan. Vlugge correctie moeten doen om hem te ontwijken (aan wat ik hoorde ontweek niet iedereen hem precies). Mathias was rondgezet geweest en moest op P16 ofzo terug aansluiten. Hij rijdt een paar gekke rondjes en zit al gauw weer in m’n buurt. Ik ga van het gas op straight om hem zo snel mogelijk door te laten zodat hij hopelijk terug naar voor kan rijden. Ik probeer nog wat aan te pikken maar mijn race ligt al snel in z’n definitieve plooi. Ik was net iets sneller dan (opnieuw) Francisco L achter me en net iets trager dan Sverre Z voor me. Wat verder achter me zie en hoor ik wel een serieus gevecht rond Jerrot K. Ik verwachtte hier wel wat penalties, maar die kwamen er bizar genoeg niet. Ik finish uiteindelijk op P12. M’n doel om minstens 1 top 10 resultaat te halen nog steeds niet gehaald dus. Mathias reed uiteindelijk nog terug naar P5 (met niet eens een echt goede kart), impressive 🙂

race 5, gewone richting.

Circuit opnieuw wat aangepast tov. gisteren, ditmaal de bocht in het midden van het circuit.
Ik had slechts 2 uren geslapen, en voelde me dus verre van ideaal om te karten. Het was aan de andere kant wel een heel toffe avond/nacht geweest 🙂 Eens in de kart voelde ik me fysiek al weer heel wat beter, maar het gebrek aan slaap merkte je toch aan m’n concentratie. Ik maakte te veel foutjes om goed te zijn, en kon ook niet volledig pushen. Iets te veel onnodig tijdverlies.
Qualify was maar een P15 ofzo, en in de race moest ik genoegen nemen met P16, op een tiental meter achterstand van teamgenoot Bjorn. Blijkbaar waren er vooraan toch wat incidenten geweest en werden nog 2 piloten bestraft, waardoor ik als P14 geklasseerd werd. Voor mij persoonlijk een race waar weinig over te vermelden valt. In het vervolg toch proberen wat beter uitgerust aan de start te komen 🙂

race 6, reverse.

Eindelijk loot ik eens een echt goede kart, en opnieuw in m’n favoriete en beste richting; reverse. Na de eerste rondes in de qualify sta ik zowaar op de derde plek voorlopig. In m’n laatste ronde maak ik echter een fout, en er kunnen wat mensen (oa. teamgenoot Cédric) van profiteren om zich nog voor mij te kwalificeren in hun laatste ronde waar ze een hotlap van maken. Zo mag ik uiteindelijk op P7 starten. Het verhaal is een beetje hetzelfde als mijn goede race op de eerste dag (race 2). Ik ben iets te braaf en verlies in het begin van de race wat plekken doordat er door anderen (naar mijn mening) te vuil gereden wordt. De rest van de race zit ik vast achter de Spanjaard Jose M, maar we hebben wel een vrij goed tempo waardoor we van de anderen achter ons geen last meer hebben. Ik finish op P10, dus mijn doel van een top 10 te halen in een race was ook gehaald 😀 Toch tevreden over. Nadien kreeg er vooraan nog iemand een penalty waardoor mijn positie uiteindelijk P9 werd. Ik was bovendien sneller dan Jérôme die op P6 kon eindigen, dus in theorie had P6 (of misschien zelf P5) er in gezeten mocht het een ideale race geworden zijn voor me. Zou heel mooi geweest zijn, met de top 4 toch 4 ‘kleppers’ 🙂 Vlak achter mij eindigden teamgenoten Christophe V en Ward M, ook in dat opzicht een leuke race dus (niet per se omdat ik voor hen was, wel omdat we samen waren ;)).

race 7, reverse.

Reeds de 4e dag van het WK. Vandaag stond er slechts 1 race op het programma, maar wel eentje die een uur duurde ipv. een half uur zoals alle vorige races. Ik wist dat ik een goed resultaat moest halen om de halve finales (en dus de finale-dag) nog te halen. Ik dacht dat ik zowat een top 10 resultaat moest rijden om er bij te zijn. Ik loot een mindere middenmoter, en realiseer me al dat het moeilijk zou gaan worden omdat ik ook nog eens in een moeilijke reeks zit. Ik kwalifceer me op een 15e plek, en blijf gedurende de race ook ongeveer steeds op die positie rijden. Kartje stuurt amper naar rechts. M’n tempo zit helemaal niet slecht met het materiaal dat ik had (qua snelste ronde uiteindelijk ‘slechts’ een 7-tal tienden trager dan winnaar Filipe V, en minder dan een halve seconde trager dan al de rest. Ik ben wel opnieuw iets te weinig constant, en verlies ook wat waardevolle tijd bij het doorlaten van de leiders – op wiens race ik geen invloed wou hebben natuurlijk. Geen noemenswaardige incidenten voor mij in deze race, en mentaal toch een vrij mooie afsluiter van het KWC voor mij, ook al is het resultaat niet zo super. Ik had aanvankelijk gedacht dat ik het fysiek vrij lastig zou hebben om een uur lang te rijden, ook omwille van de warmte, maar dat bleek uiteindelijk heel goed mee te vallen.
Ik finish uiteindelijk op P15, en ging er dus van uit dat het KWC er voor mij op zat. Na de race ruim ik al vanalles op, omdat ik het toch niet meer nodig zou hebben in Denemarken.
De race na mij loot Pantano de kart die ik had, en al na 10 rondes geeft hij er de brui aan omdat het duidelijk een mindere kart was. De race daarna loot Guignet diezelfde kart, en hij wisselt hem al in de qualify omdat “de kart niet stuurde” (hij was in die qualify slechts een halve tiende sneller dan mij). Met de nieuwe kart die hij kreeg was hij uiteindelijk 7 tienden sneller! Zegt genoeg… 🙂

Toen ‘s avonds laat het klassement geupdate online kwam, waarop we dus de top 56 (die de halve finales haalden) konden zien, bleek echter dat ik momenteel op een 56e plek stond! Ik had dus nét de cut nog gehaald om mijn opwachting nog te maken op de finale-dag. Eventjes aanpassen toch, want ik ging van het omgekeerde uit 🙂

halve finale, gewone richting.

Kans op de finale maakte ik niet meer, dus ik wou gewoon een leuke race rijden, mij amuseren, en ‘afscheid nemen’ van dit circuit – waar ik hoogstwaarschijnlijk niet snel terug zou komen (niet omdat het er niet leuk is maar wel omdat het niet bij de deur is natuurlijk ;)). En tijdens mijn race zou ik natuurlijk proberen mijn teamgenoten en vrienden zo veel mogelijk te helpen en zo weinig mogelijk te hinderen 🙂
Stefan zat bij mij in deze halve finale, en hij loot dé bomkart, terwijl het voor mij opnieuw een iets mindere was. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik tijdens de qualify mij achter Stefan positioneerde om een rondje te proberen aanpikken, en ik halverwege de ronde echt in de remmen moest om Stefan niet rond te zetten. Ik was duidelijk sneller dan Stefan, wat bijna niet kon aangezien de karts die we hadden.
Ook bizar dan als ik me opnieuw maar rond P15 bleek gekwalificeerd te hebben, en Stefan zowaar nog achter me moest starten. Hij wist niet wat er gaande was. Bij de start van de race was hij niet zoveel trager dan mij, maar ik kon toch afstand nemen van hem. Wat later bleek dat Stefan mechanische pech had (een platte band dacht ik), en van kart moest wisselen. Daardoor zou hij uiteindelijk ook achter mij finishen. Leo R was niet meer welkom op de laatste dag (hij werd uit het WK gezet wegens zijn agressieve gedrag gedurende het hele WK maar vooral de laatste race voor de halve finale – iets wat nog niet eerder gebeurd is bij mijn weten (maar wel terecht!)). Ik finishte uiteindelijk op P15, vlak achter Sverre Z en Mikolaj M.

En nu was het voor mij echt gedaan 🙂 Ik kon nu gaan supporteren voor m’n teammates die wel de finale gehaald hadden, en natuurlijk ook voor m’n andere vrienden en landgenoten.
Next up was de finale met qualify-shootout (waar ik de persoonlijke ‘manager’ van Cédric W was voor de gelegenheid :)).

achteraf.

De 3 doelen die ik voor mezelf op voorhand gesteld had heb ik toch allemaal gehaald, dus in dat opzicht kan ik wel tevreden zijn. Uiteindelijk moest het wel wat beter, maar ik weet dat er mits wat meer training ook sowieso meer in zit. Misschien iets voor volgend jaar 😉 Ik probeer alvast aan de punten te werken waar verbetering nodig is. Toch een top-vakantie gehad, veel mensen leren kennen en veel plezier beleefd, wat uiteindelijk ook nog het voornaamste is.
Op naar volgend jaar!

In het teamkampioenschap deden we wel een vrij goede zaak dit KWC. We grijpen weliswaar naast het podium, maar eindigen toch nog op een mooie plaats (ik schat 5e of 6e, volledige resultaten ontbreken jammer genoeg).

Christophe (enkel over de eerste dagen):

Ik zal hier ook maar eens kort vermelden wat er allemaal al gebeurd is enzo!

1e dag: 1e reeks krijg ik kartje 60. Blijkbaar goed kartje en tijdens quali dan ook op p3 genesteld! Bij start van race p3 blijven hangen en moest verdedigen op Vieira! Na 10min ofzo komt Vieira mij mooi voorbij en sindsdien begon mijn kart al beetje te pruttelen! Paar ronden later begint die in voorlaatste bocht serieus te pruttelen, waardoor Cé naast mij kon komen op de straight en ik dus maar ging pitten! Bij het uitkomen van de pit bleef het gepruttel aanhouden en ik stop dan maar vanachter op het circuit bij een marchall en begin met mijn armen te zwaaien, want die kerel zat op een hoge stoel en had mij nog niet eens gezien -_-
Die komt zo naar mij en vraagt wat er scheelt enzo en begint dan te communiceren met mensen van de pits! Ik heb dan denk ik 3ronden!!! moeten wachten op nieuwe kart!
Toen ik terug vertrok, zat ik achter wat mensen en ik haal 2 personen in. Die 2e persoon dat ik inhaalde begon mij dan ineens ferm wat stompen te geven, waardoor ik naar buitenkant vlieg! Maar niet zomaar met mij dacht ik toen en ik gaf en hem ferme tik terug! :p
Nadien nog iets te optimistisch geweest bij inhaalpoging, waardoor ik terecht nog een time penalty kreeg …
dan een ronde later, begint mijn kart weer ineens tegen te pruttelen … ik stop bij marchall en die zegt dat ik door moest rijden -_-
ik geraakt nog beetje verder en toen viel de kart gewoon stil! Ik bleef nog even zitten, maar de marchalls kwamen gewoon niet meer af!! Toen kreeg ik er echt genoeg van en besloot ik RAZEND uit te stappen! Zo kwaad heeft nog niemand mij gezien (zelfs ouders ni)
Race was toch al verkloot, dus p18 is geen verrassing …

Dan race 2: met zeeer weinig goesting in de kart gestapt, maar wel afgekoeld van race 1 :p
kartje voelde qua sturen echt niet zo goed aan, maar motor was een BOM! In quali een p1 met maar liefst 5 tienden voorsprong op p2 blijkbaar! 😮
Van start af direct wat kunnen wegrijden en voor de rest gewoon kunnen controleren! 🙂
Eerste podium van dit wk was dus een feit! 🙂

2e dag: reeks1: Kartje 58 geloot. Blijkbaar een mindere kart en was duidelijk ook te voelen! Qua motor was deze niets waard! In quali nog op p10 kunnen zetten, maar ik wist dat ik zowizo nog plekken ging verliezen in race omdat piloten achter mij in quali zeeeeeer dicht bij me zaten qua tijd toen! :/
Bij de start mijn plek kunnen behouden, maar na 10min ofzo verlies ik toch een plek!
10min later beslis ik mijn pitstop te maken en voor de rest vrij eenzame race gereden eig!
Resultaat was p11!

Reeks2: Kartje 66: weer qua sturen niets, en echt heel zwaar vond ik … maar qua motor weer BOM! 😀
Toen quali gedaan was, toch verbaasd dat ik op p1 stond! En nog meer toen ik te horen kreeg dat ik weer 4 tienden sneller was dan p2 😮
Bij start weer rustig gecontroleerd en voor de rest rustig verloop van race gekend!
Resultaat was dus weer p1!
En podium 2 op dit wk was ook weer een feit! 😀
Op naar morgen dus!

Er is nog heel wat meer te lezen op het KartGrid forum.

De wereldkampioen werd voor de 2e maal op rij Robin Borremans. Filipe Vieira werd 2e op 1 puntje en de derde plaats was voor Mathias Grooten.

De resultaten van de aanwezige Traxxis-leden:

P18 Cedric Wauters
P23 Christophe Verhoeven
P28 Stefan Verhofsté
P47 Ward Maenhout
P49 Bjorn Vermeulen
P56 Sander De Baets

In de Junioren-klasse kon Levi Wouters, die toch ook met wat pech moest afrekenen, uiteindelijk beslag leggen op een 8e plaats.

Traxxis delegatie @ KWC 2013

Traxxis delegatie @ KWC 2013

De vele foto’s van het KWC en van de deelnemende Traxxis piloten kan je op allerhande plaatsen terugvinden. We verwijzen in eerste instantie naar Facebook… Dank aan de vele fotografen!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.